Eerste Expeditie National Geographic Junior groot succes

Op zaterdag 16 en zondag 17 mei 2015 stapten duizenden enthousiaste kinderen en hun ouders de wereld van National Geographic binnen bij Outdoor Valley in Bergschenhoek. Daar vond de allereerste editie van ‘Expeditie National Geographic Junior’ plaats: hét grootste en avontuurlijkste outdoor event voor het hele gezin!

“Pap, mag ik van de tokkelbaan?” vraagt een meisje ongeduldig, terwijl haar vader in het programmaboekje bladert. “Straks, we gaan nu eerst even op safari.”

Uniek nieuw gezinsevenement
Bezoekers van Expeditie National Geographic Junior kregen het Hemelvaart-weekend de kans om in één dag de wereld te ontdekken. Gewoon in eigen land. Van het poolgebied, naar de Sahara en rechtstreeks door naar de jungle. “Dit event brengt National Geographic Junior letterlijk tot leven,” legt hoofdredacteur Renske Lamers uit. “Het is uniek omdat het niet alleen een avontuur voor kinderen is, maar ook voor hun ouders.”

Speuren en ontdekken
Kinderen werden uitgedaagd om het mysterie rondom een onbekend dier op te lossen. Speurend naar aanwijzingen op het terrein, doorkruisten zij de verschillende themawerelden. De jonge avonturiers stonden te popelen om oog in oog te staan met vogelspinnen en slangen tijdens de reptielenshow.

Gezinnen met een sterke maag die niet vies waren van drollen en andere smerigheid, namen deel aan de poep-workshop en bracht een bezoekje aan de Walgtent. Wie er trek had, kon smikkelen van een sprinkhaan of meelworm. Echte durfals waagden zich in het Survival Forest, waar zij al klimmend en klauterend de hindernissen trotseerden. Onder begeleiding van professionals bedwongen zelfs de allerkleinsten de bijna 35 meter hoge Mystery Mountain. Vaders peddelden in de kano, terwijl de kids probeerden het mysterie te ontrafelen.

Renske Lamers: “Ik ben vandaag dubbeltrots. Ten eerste om al die blije kinderen en ouders te zien en hen een kijkje in de wereld van National Geographic Junior te gunnen. Maar ook omdat wij de allereerste ter wereld zijn die dit succesvolle National Geographic-event hebben gerealiseerd. Dit smaakt naar meer!”